Utrinki iz Dneva knjige

Za ogled utrinkov kliknite:  UTRINKI IZ DNEVA KNJIGE in UTRINKI IZ DNEVA KNJIGE 2

 

Fotografije likovnega izražanja v risbi z master board  flomastri – tabelna risba (15m)
Likovna tema in motivi so ilustracija po knjigi “Vrtiljak”.
Učenci 9. r.
Mentorica: mag. Mateja Kranjc
 

 

NARAVOSLOVNA DELAVNICA: Kako sestaviti človeško telo?

Na delavnicah so učenci začeli z branjem poljudno znanstvenega članek od avtorja Bill Brysona z naslovom, Kako sestaviti človeka? Vsebina članka govori o elementarni sestavi človeškega telesa in koliko bi stalo, če bi sestavine za izgradnjo človeškega telesa želeli kupiti v trgovini. Na koncu smo spoznali, da človeško telo nima cene in da so vsa živa bitja nekaj posebnega.
Delavnica se je nadaljevala z izolacijo DNK iz sanja in zelenjave. Izolirano DNK so učenci kasneje pogledali tudi pod mikroskopom.

Izvajalka delavnice: Tadeja Kosi

 

Dan knjige – 2. razred

Drugošolci so se preizkusili v pisanju in ilustriranju pravljice. Pred pisanjem so ponovili lastnosti pravljice, ogledali so si različne slikanice in razmišljali o načinu ilustriranja. Oblikovali so načrt svoje zgodbe in ilustracije, nato pa so se lotili pisanja. Ustvarjanje knjige je od njih zahtevalo kar nekaj truda, premisleka in natančnosti. Ob koncu dneva so ugotovili, da pisanje in ilustriranje knjige ni najbolj enostavno. Bili so zelo zadovoljni, da jim je uspelo, saj je nastalo veliko zanimivih pravljic.

Zapisala Nives Pišek

Dan knjige v aktivu slovenistov, 20. 4. 2023

Delavnica: Velike reke Vodja delavnice: Jaro Sever Torkar

Učenci so na delavnici Velike reke spoznavali življenje Marka Twaina in brali njegovo delo Življenje na Misisipiju. Izvedeli so tudi veliko o sami reki ter s pomočjo prstnih odtisov in namigov, skritimi po šoli in njeni okolici, našli “ukradeni” zaklad v sostorilčevi torbi.

Delavnica: Babica pripoveduje Vodja delavnice: Jana Božič

Z učenci 6. razredov smo se podali v preteklost. Babice so pokrite s toplo odejo in obdane z najboljšimi piškoti ob hladnih večerih pripovedovale pravljice. In tak večer si je na Dan knjige pričarala tudi naša skupina.

Delavnica: Estetika grdega (lepota v grdem) v evropski umetnosti in literaturi Vodja delavnice: Urška Klajn Marion

Spoznavali smo dojemanje lepega in grdega v evropski umetnosti in literaturi skozi zgodovinska obdobja. Pogovarjali smo se o dojemanju lepote, se spraševali, zakaj je nekaj označeno kot grdo in zakaj kot lepo. Spoznavali smo različne oblike estetike ter zaključili, da v svetu tako grdo kot lepo na vseh področjih tvorita harmonijo in sozvočje. V poustvarjalnih dejavnostih so učenci ustvarjali plakate ter avtorske fotografije na obravnavano temo.

Dan knjige v aktivu športa, 20. 4. 2023

 

 

 

 

 

 

Dan knjige v aktivu matematike

Delavnica: Kratka zgodovina skoraj vsega

Na dan knjige smo se v naši skupini poglobili v knjigo z naslovom Kratka zgodovina skoraj vsega. Sprva smo malce polistali in prebrali najbolj zanimive dele. Nato pa smo se razdelili v skupine, kjer se je vsaka skupina usmerila v svoje področje. To so bila: Nastanek vesolja, evolucija in elementarne reči. Vsaka skupina je tudi izdelala svoj plakat.

Delavnica: Od antične matematike do modernih teorij

Učenci so prebrali odlomek iz knjige Kratka zgodovina matematike o starogrških matematikih in različnih filozofskih šolah tistega časa. Ob tem smo se pogovorili o prebranem besedilu in o zanimivostih tistega časa. Učenci so nato izdelali Pitagorejsko drevo in Pitagorejskega polža. Namen delavnice je bil tudi spoznati moderne matematične vzorce ki izhajajo iz Japonske tehnike zgibanja papirja – Origami in uporabo le tega v modernih tehnologijah.

 

 

 


Drobtinice 7. A

3. domače branje pri pouku SLJ je bilo v 7. A razredu obarvano pesniško. Učenci so se prvič srečali s prebiranjem pesniške zbirke v celoti, spopadli so se z najstniško ljubezensko poezijo Toneta Pavča, s knjigo Majnice – Fulaste pesmi. Pri pouku smo pesmi analizirali “po dolgem in počez”, učenci so razmišljali o ljubezni, zaljubljenosti, pomladi, o najstništvu ter tudi o poeziji kot literarni zvrsti. V zadnji del zbirke je Pavček umestil t. i. drobtinice – kratke štirivrstične pesmi, ki pred bralca prinašajo globoke življenjske resnice in modrosti.

Učenci so nato samostojno ali v skupinah pisali svoje drobtinice. Rezultati pesnenja so bili precej zanimivi …

Učiteljica slovenščine: Urška Klajn Marion

Drobtinice 7. A

Ko ptički žvrgolijo,
Rože zacvetijo.
Travniki zeleni,
A jaz razmišljam le o tebi.

(Niki Franko in Nika Smrdelj)


Sonce rumeno, modro nebo,
A najbolj pomembno
Je rdeče srce,
Okoli katerega ljubezen potuje.

(Taja in Zara Radilović Pahor, Taja Bednjički)
Ljubezen je ljubezniva,
Ljubezen je očarljiva.
Ljubezen je vesela in sladka,
A ljubezen ne mine zlahka.

(Alina Ćorić)


Pripravljen si, da greš v šolo,
Ker si zmede, spiješ eno kokakolo.
Veš, da raje imaš fanto
In na levi zagledaš sošolko Samanto.
Prva ura je minila,
Ti prideš do Samante,
A ona se je skrila.

(Svit Eror, Martin Tomažič in Lukas Jeraj)

 

 


 

»Kdor hoče videti, mora gledati s srcem. Bistvo je očem nevidno.«

Antoine de Saint-Exupéry, Mali princ

Očarljivo zgodbo o zelo posebnem dečku, ki je s svojega planetoida, na katerem je živel s svojo vrtnico, kruhovci ter vulkani, odšel na raziskovanje vesolja in pristal tudi na Zemlji, so prebrali učenci 9. razredov, ki obiskujejo manjšo učno skupino SLJ3. Zgodba, ki jo lahko beremo v vseh življenjskih obdobjih, je polna življenjskih resnic in navdihujočih misli, nekatere med njimi so že skoraj ponarodele. Francoski avtor je navdih za zgodbo dobil zaradi letalske nesreče, ki jo je doživel, ko je kot pilot strmoglavil nad puščavo na poti v Indokini.

Mali princ je prišel med ljudi zato, da bi jim pokazal lepoto, ki je sami ne vidijo, saj so zaslepljeni s svojimi strastmi in napakami. Knjiga tudi odrasle uči, da nikoli ne smejo izgubiti otroškega čudenja in navdušenja nad svetom, uči pa nas tudi o ljubezni do sočloveka, živali in na sploh do vseh živih bitij.

Učenci 9. razredov so se poglobili v vsebino ter sporočilnost knjige ter v njej poiskali nekaj najbolj navdihujočih citatov. Upodobili so jih v obliki kolaža in misli sestavili iz črk, ki so jih izrezali iz časopisa.

Nastali so čudoviti izdelki.

Mentorica: Urška Klajn Marion, mag. prof. slov.


 

Mali princ tudi v 9. A in 9. B 

Pred zimskim počitnicami smo v MUS SLJ2 obravnavali besedilo francoskega avtorja A. de Saint Exuperyja, Mali princ. Učenci so knjigo prebrali za domače branje, o besedilu smo se nato pogovarjali in se do njega kritično opredeljevali ter ga poskušali aktualizirati in njegovo sporočilo prenesti v sodobnost. 

Poustvarjalne dejavnosti so bile povezane s citati iz knjige – nekateri med njimi so že skoraj ponarodeli. Učenci so raziskovali besedilo in v njem iskali zanimive in pomenljive citate ter jih nato v obliki kolaža zapisali na plakate.  

Učiteljica: Urška Klajn Marion

 

 

 

»No – on mi nikdar ne reče, da Kúpido v mojih očeh sedi in v njega strelja!« (A. T. Linhart)

V 8. B in 8. C razredu smo pri pouku slovenščine obravnavali prvo slovensko komedijo Županova Micka, ki jo je napisal »oče« slovenskega gledališča Anton Tomaž Linhart. Besedilo lahko predstavlja trd oreh, saj je bilo zapisano in izdano v 18. stoletju, ko sta bila jezik in slog pisanja precej drugačna, kot ju pozna današnja slovenščina. Posledično je besedilo za mlajše generacije težko razumljivo. Učenci so tako ob prebiranju besedila odkrivali tudi zgodovinsko slovenskega jezika in kulture, aktivnosti po branju pa so jim omogočile, da so se preizkusili v nastopanju in celotni postavitvi prave gledališke predstave. Razdeljeni po skupinah so zavzeli različna mesta – nekdo je bil režiser, drugi igralci, scenografi, kostumografi. Z lastno domišljijo in s skupinskim delom so od doma prinesli potrebne rekvizite ter dodatke in kostume, učilnica za slovenščino pa je za eno šolsko uro postala gledališka dvorana, kjer smo bili priča različnim uprizoritvam odlomkov o županovi Micki. S tem so učenci še bolj poglobili poznavanje besedila, ga spoznali na drugačen način ter se soočili še s premagovanjem treme in nastopanjem. Naloga je bila odlično opravljena, Micka in Anže pa sta, kot v besedilu, doživela srečen konec!

 

 

DAN MIŠKA KRANJCA

15. 9. bi svoj rojstni dan praznoval Miško Kranjec, prekmurski pisatelj, po katerem naša šola nosi svoje ime. Miško Kranjec je bil rojen v Veliki Polani, velik del svojega življenja pa je preživel tudi v Ljubljani. Bil je glasnik prekmurskega naroda, prvi, ki je to slovensko pokrajino vpeljal v leposlovje. Zavzemal se je za socialne in kulturne pravice prekmurskih kmetov, obenem pa trdno verjel v ljubezen in dobroto v ljudeh. Predstavnik socialnega realizma se je podpisal pod že skoraj ponarodele naslove del Strici so mi povedali in Povest o dobrih ljudeh. Z njegovim življenjem in delom so se na ta dan seznanjali tako učenci razredne kot učenci predmetne stopnje. Učenci predmetne stopnje so glede na povedano zapisali tudi kratka besedila – razmišljali so, kako bi se razumeli z Miškom Kranjcem ter tudi o tem, kje in ali sploh še danes lahko najdemo dobre ljudi. 

Moja povest o dobrih ljudeh

Jaz in Miško

Urška Klajn Marion

 

 

 

DEJAVNOST ZA SPODBUJANJE BRANJA  na OŠ Miška Kranjca

BRANJE JE KORISTNO!  Starši in učitelji spodbujamo otroke, da bi spoznali, da ni nič boljšega od držanja knjige v roki. Nič digitalnega ne more nadomestiti dobre knjige, ki bralca povede v čarobni svet zgodb, domišljije in globokega notranjega doživljanja. Znanost navaja najmanj 11 skupnih lastnosti, ki govorijo v prid vsakodnevnemu branju:

  1. Branje pripomore k boljšemu duševnemu zdravju,
  2. Zmanjšuje stres,
  3. Nadgrajuje znanje,
  4. Izboljšuje analitične sposobnost razmišljanja,
  5. Bralci zmorejo več empatije,
  6. Branje povečuje besedni zaklad,
  7. Branje Izboljšuje sposobnost pisanja,
  8. Izboljšuje spomin,
  9. Izboljšuje fokus in koncentracijo,
  10. Nudi zabavo, spodbuja domišljijo,
  11. Pripomore k boljšemu spanju.

Več lahko preberete na povezavi: https://motiviran.si/branje-11-koristi-ki-jih-podpira-znanost/

Mi zagovarjamo branje, branje in še enkrat branje za užitek, za nabiranje moči, znanj, spodbujanje domišljije in ne nazadnje – branje za lepše sanje.

Na naši šoli potekajo številne dejavnosti za spodbujanje branja. Odločili smo se, da vam jih predstavimo.

Koordinatorka dejavnosti: Marjeta Oman

 

 

OPIS DEJAVNOSTI

OBELEŽITEV ZAČETKA BRALNE ZNAČKE – ponedeljek, 19.9., 1. šolsko uro

Knjige so sanje, ki jih držimo v rokah.
(Neil Gaiman)

Bralno značko sta osnovala pisatelj Leopold Suhadolčan in profesor Stanko Kotnik. Prve bralne značke so bile podeljene leta 1961. Leta 2002 se je Bralna značka organizirala kot samostojno Društvo Bralna značka Slovenije, njen glavni cilj pa je spodbujanje branja v prostem času predvsem med mladimi. Ves čas se razvija kot dopolnilo k pouku slovenskega jezika in književnosti ter dejavnostim šolske knjižnice.

Tudi na naši šoli si izjemno prizadevamo dvigniti raven kulture branja med učenci, zato z različnimi aktivnostmi spodbujamo branje leposlovja, ki je ključno za razumevanje raznolikosti sveta in ki bogati naš besedni zaklad ter nam odpira obzorja.

Med drugim vsako leto organiziramo skupno branje za vse učence, s katerim obeležimo začetek bralne značke.

Letos bo to v ponedeljek, 19. 9., 1. šolsko uro.

Klasičnega pouka to uro ne bo, saj bo ura namenjena čarovnikom, zmajem, vilam, princem, princesam, čudežnim svetovom ali pa fantom iz sosednje ulice, druščini na morju, skrivni simpatiji oz. tistemu, čemur se bodo mladi bralci posvetili.

Vse učence naše šole torej vabimo, da na ta ponedeljek s seboj v šolo prinesejo svojo najljubšo knjigo ali pa tisto, ki so jo še prejšnji večer pred spanjem položili na nočno omarico in komaj čakajo, da odkrijejo naslednje poglavje. Cela šola bo namreč to uro »samo« brala.

Na ta način se bomo vključili v začetek leta bralne značke in se o pomembnosti branja tudi pogovorili. Literatura namreč nosi skrivno moč …

Se beremo!! 

Urška Klajn Marion

 

BRALNI KLUB

Na šoli spodbujamo in opogumljamo vse mlade bralce, tudi tiste, ki jim branje dela težave. Še toliko bolj pomembno je, da tej skupini otrok poskušamo branje približati kot prijetno in sproščujočo dejavnost. Tako so otroci ob domačem rednem bralnem treningu vključeni v strokovno obravnavo usmerjeno v podporo in korekcijo šibkejših področij branja. Za ohranjanje visoke bralne motivacije pa nam pomaga tudi terapevtski kuža Gotta, ki nas obišče enkrat tedensko.

Mateja Koloini

 

BRANJE PRAVLJIC MLAJŠIM UČENCEM

Učenci 4.razredov bodo učencem 1.razredov brali pravljice.

Enkrat tedensko, v času podaljšanega bivanja bosta dva boljša bralca iz 4.a brala pravljico v 1.a, iz 4.b v 1.b in iz 4.c v 1.c razredu. Kdaj bo potekala bralna urica je odvisna od dogovora med četrtimi in prvimi razredi.

Učenci bralci bodo v knjižnici dobili ustrezno knjigo, doma malo vadili branje in pripravili nekaj iztočnic za motivacijo učencev in po branju še nekaj vprašanj.

Cilj te dejavnosti je motivacija najmlajših za branje.

Za aktiv 4.r, Romana Vilhelm

 

UČITELJI BEREMO

Na šoli že četrto leto deluje knjižni klub UČITELJI BEREMO. Vanj je vključenih 18 učiteljev. 

Namen knjižnega kluba je predvsem spodbujanje branja med učitelji, izmenjava mnenj o prebrani knjig, spodbujanje k nakupu in izposoji knjig.

V času COVID ukrepov smo se dobivali preko spleta ter si izmenjali mnenja o prebranih knjigah, v letošnjem letu pa si želimo srečanj v živo, okrogle mize s pisateljico Cvetko Sokolov ter skupnega ogleda filma v Kinodvoru, kar je nagrada na začetku šolskega leta.

V naš klub vabimo tudi starše – ljubitelje dobrih knjig, ki si želijo pogovorov ob prebrani knjigi!                                                         Mentorica knjižnega kluba: Barbara Lavrič Ravbar

KNJIŽNI KOTIČKI V UČILNICI

V učilnici za slovenščino (št. 130) je knjižni kotiček, kjer so knjige za vse starosti. Knjig je veliko in paleta je raznovrstna. Učence privabi napis: knjige nabiram, da jih prebiram. Učenci si jih prosto sposojajo in jih vračajo na isto mesto. Izposoja ni nikjer zabeležena, a so knjige vedno vrnjene. Kadar učenci prej končajo z delom, si knjige vzamejo s police in jih prebirajo ob koncu ure. Na tak način mnoga knjiga konča v šolski torbici in je kasneje prebrana ter vrnjena na polico.

 Jana Božič.

NOČ KNJIGE IN ŠOLA ZA PRAVICE – Amnesty International

Naša šola že vrsto let sodeluje z organizacijo Amnesty International tako, da se v Šoli človekovih pravic pri razrednih urah izbranih oddelkov in v šolskem parlamentu učimo o človekovih pravicah, torej izobražujemo o človekovih pravicah, hkrati pa tudi vzgajamo za spoštovanje človekovih pravic. 

Naše aktivnosti učenja človekovih pravic obsegajo izobraževalna gradiva in plakate, prezentacije ter organizacijo mednarodnih dogodkov, kot sta Noč knjige in Pišem za pravice.

 

Mednarodni dogodek Pišem za pravice

Gre za globalno akcijo, v okviru katere Amnesty izbere določeno skupino ljudi, ki se jim trenutno grobo kršijo človekove pravice, in ves svet povabi, naj se zadnje zavzamejo.

Na OŠ Miška Kranjca v Ljubljani sodelujemo s pisanjem apelov predstavnikom držav (predsedniki vlad, predsednice, ministrice, guvernerji …) in s solidarnostnimi sporočili za tiste, za katere se borimo: da tudi oni vedo, da niso sami!  

Že več kot desetletje Pišem za pravice vsako leto organizirajo tudi v slovenski podružnici Amnesty in iz leta v leto se akciji pridruži več deset slovenskih šol, mladi so pisali in ustvarjali že tudi na več kot 60 slovenskih osnovnih in srednjih šolah. V letošnjem šolskem letu bomo pisali za pravice v mesecu decembru. V šolskem letu 2021/22 pa so o tem dogodku na naši šoli posneli tudi prispevek za oddajo Infodrom.            Infodrom: Pišem za pravice – YouTube

 

MEDNARODNI DOGODEK – NOČ KNJIGE

Ob svetovnem dnevu knjige, ki ga obeležujemo 23. aprila, po vsem svetu potekajo aktivnosti v okviru Noči knjige – dogodka, ko mladi in stari v šolah, knjižnicah, kulturnih ustanovah… berejo, ustvarjajo, predvsem pa uživajo v svetu knjig.

Noči knjige se pridružujejo tudi v slovenski sekciji Amnesty, kjer k sodelovanju že vrsto let zapored povabijo tudi našo šolo, tako da nam vsako leto predlagajo knjigo, povezano s človekovimi pravicami, nato pa v povezavi z izpostavljeno knjigo organiziramo najrazličnejše aktivnosti. Učenci se odzovejo na prebrano s svojimi zapisi, ilustracijami, stripi, grafiti,…v šolskem letu 2021/22 smo po debati ustvarjali grafite na izpostavljene teme knjige »Pisma Tebi«, avtorice Nike Kovač.

Obeh mednarodnih dogodkov se bomo z določenimi skupinami udeležili tudi v  šolskem letu 2022/23.

Jerica Atelšek, prof. ang./špa.

 

 

DAN KNJIGE

V spomladanskem času bomo na šoli organizirali poseben dan dejavnosti z naslovom DAN KNJIGE. Vključeni bodo vsi učenci od 1. do 9. razreda. Organizirali bomo različne delavnice in se pogovarjali o pomenu branja. 

Koordinatorka: Marjeta Oman

 

PREDAVANJE ZA STARŠE

V letošnjem šolskem letu bo organizirano predavanje, kjer bomo govorili o koristnosti branja, o tem, zakaj je nujno potrebno, da pri otroku na primeren način spodbujamo veselje do branja in o znanstveno dokazanih prednostih branja leposlovja. Branje leposlovja je nenadomestljivo za zdrav otrokov razvoj.
Marjeta Oman

 

ANGLEŠKI BRALNI NAHRBTNIK

Letos bo po dveletnem premoru med učenci 5.a in 5.b razreda ponovno zaokrožil angleški bralni nahrbtnik. V njem bodo učence čakale angleške knjižice različnih težavnostnih stopenj in plišasta igrača (letos sta to Pika Nogavička v enem razredu in njen konj v drugem razredu). Učenec si izposodi nahrbtnik za en teden, prebere najmanj eno knjižico in nato izbere in reši en priložen učni list. Bere lahko tiho sam, skupaj s starši ali bere glasno Piki Nogavički oz. njenemu konju, preden odhitita naprej k naslednjemu sošolcu.

Cilji angleškega bralnega nahrbtnika:

  • spodbujanje ljubezni do branja (angleških) knjig,
  • spodbujanje družinskega branja,
  • urjenje bralnega razumevanja v angleškem jeziku,
  • bogatenje angleškega besedišča,
  • spodbujanje odgovornosti in samostojnosti,
  • spodbujanje domišljije in kreativnosti.

Učiteljica Nataša Grčar

 

Dostopnost